onsdag 26 mars 2008

put your hands together one time



När Brian Wilson skrev Pet Sounds, och kanske inte kände sig på toppen av världen direkt, gjorde han allt för att skivan skulle få lyssnaren att känna sig älskad. En sugig marsmånad 2008 förstår jag vad han menade, och vad han kanske försökte uppnå. Jag har därför gjort en mix som omfamnar den väldigt omskrivna ”deephousetrenden” och håller den mjukt till bröstet. För att det är musik som ibland kan få en att känna sig älskad. Och så är det rätt mycket percussion också.

Låtlistan:

Jackmate – Gothan Dub (Philpot)
Shackleton feat. Vengeance Tenford – Death is not final (Skull Disco)
Melon –Nitzi (In My Mind, So Fine) (Ratio?)
H.O.S.H. & Solomun – Milkyway (Diynamic)
Melchior Productions – Don Juan (Perlon)
Anthony Collins – Bricolage (Liebe Detail)
St. Germain – Rose Rouge (Luciano Edit) (Unreleased)
Mathias Kaden – Synkope (Daniel Stefanik remix) (Vakant)
Mara Trax – Get Loose (Oslo)
Lawrence – Pond (Dial)
Tolga Fidan – All pleasure is relief (Vakant)
+ Omar S – Day (AOS)

Slinky - Marsmix08


Ses på lördag hoppas jag!

/ E

1 kommentar:

Anonym sa...

jag känner mig inte ett dugg älskad. -j